A kamerákkal készített felvételek Adatkezelési szabályzata

Tisztelt Látogatónk! Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

BOXCITY Kft. (továbbiakban: Társaságunk) a 1143 Budapest Ilka utca 29 szám alatti üzemegységében vagyonvédelem, élet és testi épség védelme céljából elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz, amely képrögzítést lehetővé tesz (továbbiakban felvétel).  A kamera rögzíti a területre belépők személyes adatait, úgy mint képmását és magatartását (kezelt adatok köre).

 

A kamerák telepítési helyét a fenti táblázat tartalmazza.

Az Adatkezelő az elektronikus megfigyelő rendszert azért alkalmazza, mert az elvégzett előzetes vizsgálatok alapján a fenti célok eléréséhez ez a leghatékonyabb eszköz. Az adatkezelés összes körülményét számba véve Adatkezelő megállapította, hogy– tekintetbe véve a felvételek rövid tárolási idejét, a körültekintő adatbiztonsági intézkedéseket, az érintett joggyakorlását biztosító garanciális szabályokat - a vagyonbiztonság, valamint az Ön és az ingatlanon tartózkodó személyek biztonsága érdekében a rendszer üzemeltetése jogszerű.

 

A felvétel készítésének jogalapja az Ön jelen tájékoztató ismeretében adott önkéntes hozzájárulása. Ezért felhívjuk a figyelmét arra, amennyiben Ön jelen tájékoztatás ismeretében belép a kamerával megfigyelt területre, mint ráutaló magatartás, úgy ezzel a magatartásával hozzájárulását megadottnak tekintjük a felvétel készítéséhez. Amennyiben Ön nem kívánja, megadni hozzájárulását személyes adatai kezeléséhez úgy kérjük, ne lépjen be a kamerával megfigyelt területre.

 

A felvételek tárolásának időtartama és helye: Adatkezelő a felvételeket (és az arról készített biztonsági mentést) a rögzítéstől számított 6 hónapig tárolja és azt követően automatikusan törli, kivéve, ha a felvételeket meghatározott célból felhasználja.

A felvételeket a Társaság a 1143 Budapest Ilka utca 29 szám alatti üzemegységében  szám alatti telephelyén tárolja a felvétel készítését követő 6 hónapig. Az adatok megismerésére jogosult személyek: Társaságunk ügyvezetője, továbbá az általa írásban erre feljogosított további munkavállaló a jogsértések feltárása, a rendszer működésének ellenőrzése céljából.

A megtekintéseket és az azt végző személyt, az adatok megismerésének okát és idejét az esetleges adattovábbítást a belső szabályzatunk szerinti tartalommal nyilvántartásban rögzítjük.

 

A felvétel felhasználásának esetei:

- személyes adatokat érintő biztonsági incidensek kivizsgálása érdekében,

–  bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén a feljelentés előkészítéséhez,

–  a hatóságoktól érkező írásbeli megkeresések teljesítése érdekében,

– az érintett, és akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel érinti, jogai gyakorlásának biztosítása érdekében.

 

Érintetti jogok gyakorlására:

Amennyiben Önnek jogát vagy jogos érdekét a felvétel rögzítése érinti, a felvétel rögzítésétől számított három napon belül kérheti Társaságunknál, hogy

  • hogy Adatkezelő tájékoztatást nyújtson arról, hogy mi látható a felvételen Önnel kapcsolatban (tájékoztatáshoz való jog).
  • hogy Adatkezelő az Önnel kapcsolatos felvételt zárolja (adatkezelés korlátozásához való jog)
  • az adatkezelés ellen Adatkezelő ügyvezetőjéhez címzett postai vagy elektronikus levélben tiltakozzon, amennyiben álláspontja alapján az Ön személyhez fűződő joga Adatkezelő érdekével szemben elsőbbséget élvez.
  • az Önről készült felvételt töröljük.
  • az Önről készült felvételekbe betekinthessen (betekintéshez való jog)

A felvételről másolatot csak abban az esetben tudunk Adatkezelő biztosítani, amennyiben más érintettek jogait az nem érinti hátrányosan. Tájékoztatjuk, hogy kérelmében a betekintésre munkaidőben időpontot jelölhet meg. Amennyiben a kérelme beérkezésétől számított 30 napon belül nem él a betekintés lehetőségével, akkor Adatkezelő a felvételt törli.

 

A kérelemre és az érintett jogok gyakorlására vonatkozó közös szabályok:

  • A kérelemben meg kell adni, hogy
  • milyen napon és mikor (hány órakor) készült, illetve mely kamerák által készített felvételen látható cselekmények leírását kéri,
  • mely napon és mikor (hány órakor), illetve milyen időintervallumon belül készült felvétel, illetve mely kamerák által készített felvételről van szó,
  • miről ismerhetjük fel Önt,
  • milyen módon és címre kéri a tájékoztatást (e-mail útján, postai úton).
  • A kérelmére legfeljebb 25 napon belül válaszol Adatkezelő.
  • A helyesbítéshez való jog jelen esetben fogalmilag kizárt, tekintettel arra, hogy a felvételek nem módosíthatók. A helyesbítéshez való jog az érintettként történő joggyakorlás során megadott személyes adataira vonatkozhat. Ezzel kapcsolatos kérelmére is 25 napon belül válaszol Adatkezelő.
  • A felvételeket társaságunk csak jogi kötelezettség alapján továbbítja harmadik személynek (pl. hatósági megkeresés).

Jogérvényesítési lehetőségek:

Amennyiben az Ön álláspontja szerint Adatkezelő adatkezelése nem felel meg a jogszabályi követelményeknek vagy megsértette az Ön jogait, a bíróságnál polgári pert kezdeményezhet (Infotv. 23. §).

A polgári per mellett lehetősége van az a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Telefon: +3613911400 Fax: +3613911410, email: ugyfelszolgalat@naih.hu) is fordulni (Infotv. 22. §)

Az érintettként történő joggyakorlás során megadott személyes adatait a kérelem teljesítése és a teljesítés bizonyíthatósága érdekében Adatkezelő jogos érdeke alapján öt évig kezeljük.

Irányadó jogszabályok:A személyes adatok kezelése tekintetében a főbb irányadó jogszabályok a természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR),az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.), a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény, illetve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (Mt.).

____________________________________________________________________________________________________

 

 

KAMERASZABÁLYZAT

 

KAMERA/ ELEKTRONIKUS MEGFIGYELŐRENDSZER ALKALMAZÁSÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYZAT

 Üzemeltető: BOXCITY Kft.

1064 Budapest, Podmaniczky utca 57. II. em. 14.

cégjegyzékszám: 01-09-188184

adószám: 24898298-2-42

Jelen Szabályzat a Társaság Kamera/Elektronikus megfigyelőrendszer alkalmazására vonatkozó szabályokat tartalmazza AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK - (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) – való megfelelés céljából.

A Szabályzat megállapítása és módosítása az ügyvezető hatáskörébe tartozik. 

 

  1. A SZABÁLYZAT CÉLJA

 

A BOXCITY Kft. (továbbiakban: Adatkezelő) a 1143 Budapest Ilka utca 29 szám alatti üzemegységében vagyonvédelmi, vagyonbiztonsági célból összesen 6 darab kamerából álló elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz, amely képrögzítést lehetővé tesz, mozgófelvételt rögzít (továbbiakban: felvétel). Az Adatkezelő által alkalmazott kamerák rögzítik mindazon ügyfelek személyes adatait – úgymint képfelvételt, továbbá az érintettek magatartását -, akik az érintett területre belépnek (továbbiakban: érintettek). Jelen szabályzat célja a kamerák által készített személyes adatok kezelésére vonatkozó szabályok meghatározása, az adatok jogszerű kezelése és védelme érdekében tett intézkedések ismertetése, továbbá az érintetteteket megillető jogok biztosítása.

 

  1. A SZABÁLYZAT HATÁLYA

 

A szabályzat személyi hatálya kiterjed Adatkezelő üzemegységében bérlő ügyfelekre, míg a tárgyi hatálya a megfigyelő rendszer által rögzített felvételek kezelésére, és az érintettek jogainak biztosítására terjed ki.

 

  1. IRÁNYADÓ JOGSZABÁLYOK:

 

  • A természetes személyeknek a személyes adatok kezeléséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR), 
  • Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.),
  • A személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény, illetve 
  • A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (Mt.).

 

  1. FOGALOM-MAGYARÁZAT

 

A jelen szabályzat az irányadó jogszabályok fogalmaiból indul ki, különösen a GDPR-ban és az Infotv.-ben meghatározott fogalmakból:

  1. a) adatkezelés:a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés (GDPR 4. cikk 2. pontja);

 

  1. b) adatkezelő:a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a személyes adatok kezelésének célját meghatározza, adatkezelésre vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, illetőleg a végrehajtással adatfeldolgozót bízhat meg. Kötelező adatkezelés esetén adatkezelés célját és feltételeit, valamint adatkezelőt adatkezelést elrendelő törvény vagy önkormányzati rendelet határozza meg;

 

  1. d) adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi [GDPR 4.cikk 12. pont];

 

  1. e) érdekmérlegelési teszt:a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f.) pontjára figyelemmel elvégzett dokumentált mérlegelési folyamat, melynek során az Adatkezelő jogos érdeke azonosításra és az érintettek jogos érdekével összemérésre kerül;

 

  1. f)érintett: a biztonsági kamerával rögzített képfelvétel alapján közvetlenül vagy közvetve azonosítható természetes személy, így különösen Adatkezelő munkavállalói, valamint Adatkezelő területére belépő, illetve a kamerás (elektronikus) megfigyelő rendszer hatókörébe kerülő további személyek;

 

  1. g) kamerás megfigyelő rendszer: zárt láncú kamerarendszer, mely fixen telepített biztonsági kamerákkal kültérben és beltérben mozgóképet rögzít, és korlátozott ideig tárol;

 

  1. h) piktogram:szöveges felirat helyett alkalmazott jelzés, melynek célja az érintett lényegre törő tájékoztatása az adatkezelés tényéről;

 

  1. i) személyes adat:azonosított vagy akár közvetlenül vagy közvetve azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ, jelen szabályzat alkalmazásában elsősorban képmás;

 

  1. j) üzemeltetés:a kamerás megfigyelő rendszer és elemeinek működtetése, mellyel lehetővé válik mozgókép rögzítése és tárolása.
  2. ADATKEZELÉS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

 

  1. 1. Adatkezelési cél:Az elektronikus megfigyelőrendszert Adatkezelő vagyonvédelmi célbólhasználja. Az adatkezelés megkezdése előtt Adatkezelő érdekmérlegelési tesztet végzett. 

 

  1. 2. Az érdekmérlegelési teszt lefolytatására vonatkozó szabályok:

 

Az érdekmérlegelési teszt elvégzése során az Adatkezelő jogos érdeke, mint jogalap akkor lesz jogszerű, ha megállapítást nyer, hogy az Adatkezelő érdeke fontosabb, mint az érintettnek a személyes adatainak védelméhez való jog, illetve a személyhez fűződő jog védelme.

Az érdekmérlegelési teszt az alábbi lépésekből áll minden egyes kameránál:

 

  1. a) az adott helyen feltétlenül szükséges-e a kamera használata, vagy létezik alternatíva, amellyel az adatkezelés elkerülhető,

 

  1. b) a jogos érdek meghatározása, amely az adatkezelést indokolja, valamint az adatkezelés céljának és az ehhez kapcsolódóan az adatkezelési időnek a meghatározása,

 

  1. c) az érdekmérlegelési teszt során az alábbi körülményeket valamennyi kamera esetében vizsgálni szükséges: 

 

- az ingatlanban elhelyezett gépek, egyéb tárgyi eszközök védelme, az épületek védeleme,

- az érintett érdekei, azaz a személyes adatok védelméhez fűződő alapjog (elsődlegesen a képmáshoz fűződő jog)

- az érintett jogainak biztosítása, a jogérvényesítés garanciái;

- a megtett és az adatkezelés megkezdése előtt megtenni tervezett adatbiztonsági intézkedések;

- az adatkezelés szűk körű időbeli korlátozottsága;

 

  1. 3. Az adatkezelés jogalapja:

 

  1. a) azon érintettek esetében, akik a megfigyelt területre (épületbe) önként, szabad akaratukból lépnek be, az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása, amely ráutaló magatartással kerül kinyilvánításra. Ezen jogalap alkalmazásának feltétele az épületbe belépés előtti tájékoztatás az adatkezelésről.

Ennek során megállapításra került, hogy Adatkezelő vagyonvédelméhez fűződő érdeke elsőbbséget élvez az érintettek jogaival, érdekével, személyes szabadságával. Továbbá megállapításra került, hogy Adatkezelő számára ez a leghatékonyabb eszköz a vagyonvédelem biztosítására Az érintettek személyhez fűződő joga (ezen belül kifejezetten a képmáshoz való joga) ugyan sérül, de ennek ellensúlyozására Adatkezelő megfelelő garanciális szabályokat léptet életbe

  1. 4. A kezelt adatok köre:A megfigyelő rendszer a kamerák által megfigyelt területre belépő személy képmását és ezzel együtt a felvételen látható cselekvését (mozgóképet) rögzíti. A kamerás megfigyelőrendszer hangot nem rögzít. A kamerák folyamatosan üzemelnek.

 

  1. 5. Az adatkezelés időtartama:A rögzített felvételeket Adatkezelő 6 hónapig tárolja, amelynek meghatározásánál Adatkezelő figyelemmel volt az adatkezelésekre vonatkozó alapelvekre, úgy mint adattakarékosság és a korlátozott tárolhatóság elvére. A tárolási időt követően a felvétel automatikusan törlésre kerül.

 

4.6. A kamerák elhelyezése: A kamerák elhelyezhetők az ingatlan épületeiben, így különösen bejáratnál, folyósón. Nem irányulhat azonban az ingatlanban külön kialakított tároló egységek belső terére.

Az elhelyezett kamerákról listát vezet Adatkezelő az alábbiak szerint: a kamera pontos felszerelési helye, a látószög iránya, a megfigyelés célja és jogalapja. A ténylegesen üzemben lévő kamerákról vezetett lista jelen szabályzat 1. számú mellékletét képezi.

 

  1. AZ ADATKEZELÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ GARANCIÁLIS SZABÁLYOK

 

  1. 1. Emberi méltóság tiszteletben tartása: A kamerák használata során alapvető elv az emberi méltóság tiszteletben tartása. A kamerák elhelyezésénél Adatkezelő a magánszférához való jogot tiszteletben tartja. Adatkezelő rejtett kamerát nem használhat.

A megfigyelőrendszer működtetésének az előbbiek alapján nem célja az Ügyfelek ellenőrzése, figyelemmel kísérése, azonban baleset kivizsgálásához, és bírósági peres eljáráshoz a felvétel felhasználható.

 

6.2. Előzetes tájékoztatási kötelezettség:

 

Az előzetes tájékoztatás során Adatkezelőnek az alábbiakról kell az érintett számára hozzáférhető módon, írásban tájékoztatást nyújtani:

 

  1. a) az adatkezelő és képviselőjének neve, elérhetősége,

 

  1. b) az adatkezelés jogalapja és célja (kameránként, a látószög feltüntetése mellett)

 

  1. c) adatfeldolgozó igénybevétele esetén annak neve, elérhetősége, a végzett tevékenység leírása,

 

  1. d) a felvétel tárolásának helye és időtartama, az időtartam meghatározásának szempontjai,

 

  1. e) az adattárolás biztonságát nem veszélyeztető formában közölt adatbiztonsági intézkedések,

 

  1. f) az adatok megismerésére jogosult személyek köre,

 

  1. g) a felvételeket milyen esetben, mely szervek, személyek részére lehet továbbítani,

 

  1. h) a felvételek visszanézésére vonatkozó szabályok,

 

  1. i) milyen célból használhatja fel a felvételt az Adatkezelő,

 

  1. j) az érintetteket milyen jogok illetik meg, azokat milyen módon tudják gyakorolni,

 

jogaik megsértése esetén milyen jogérvényesítési eszközöket vehetnek igénybe.

Az érintettek tájékoztatása céljából a terület bejáratánál, bejárati ajtóknál Adatkezelő jól látható módon figyelemfelhívó táblát helyez el, amely az alábbi tájékoztatást tartalmazza: „Az ingatlan területén, illetve az épületekben vagyonbiztonság céljából elektronikus megfigyelő rendszer van elhelyezve, amely mozgóképet rögzít. A kamerák helyét piktogram (matrica) jelzi, amelyet a kamera legfeljebb 2 méteres körzetében kell elhelyezni.  A felvételt Adatkezelő 6 hónapig tárolja.

Ez a tájékoztató figyelmezteti az ügyfeleket, látogatókat, hogy belépésükkel hozzájárulnak ahhoz, hogy róluk a kamera felvételt készítsen.

6.3. Egyéb szabályok: A megfigyelőrendszer alkalmazása során az adatkezelés céljának megvalósulásához feltétlenül szükséges mértékben kezelhető személyes adat. A biztonsági kamera által felvett kép felbontása a kamerás biztonsági rendszer működtetésének céljához igazodik. A kamerát az arányosság elvére figyelemmel a cél eléréséhez szükséges legkisebb felbontásra kell beállítani.

 

  1. ADATBIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK

 

  1. 1. A kamerák által sugárzott képekről a központi felvevő egységen kívül más eszközzel felvételt készíteni nem lehet.

7.2. A felvételekhez hozzáférésre jogosult személyek: az ügyvezető, továbbá az ügyvezető által írásban erre feljogosított további munkavállaló a jogsértések feltárása, a rendszer működésének ellenőrzése, valamint az érintett kérelme alapján az érintett jogának biztosítása céljából, az érintett a saját személyes adatába történő betekintés céljából. Az elektronikus megfigyelőrendszerrel kapcsolatban illetékes személy: BOXCITY Kft. ügyvezetője. Felvételt megtekinteni kizárólag az ügyvezető tekinthet meg, illetve a kezelő személyzet kizárólag az előbbi személy egyikének jelenlétében.

A rögzített vagy valósidejű mozgóképfelvételt kizárólag a hozzáférésre jogosult személyek tekinthetik meg.

 

7.3. A felvételek felhasználása, továbbítása:

 

A felvételek felhasználásának minősül:

–  a személyes adatokat érintő biztonsági incidensek kivizsgálása érdekében,

–  bűncselekmény vagy szabálysértés gyanújának észlelése esetén a feljelentés előkészítéséhez,

–  a hatóságoktól érkező írásbeli megkeresések teljesítése érdekében,

– az érintett, és akinek jogát vagy jogos érdekét a képfelvétel érinti, jogai gyakorlásának biztosítása érdekében.

 A rögzített képfelvételeket bűncselekmény vagy szabálysértés gyanúja, egyéb bírósági vagy közigazgatási eljárás esetén lehet a nyomozó vagy a közigazgatási hatóság, illetve rendőrség részére átadni. A felvétel továbbítására kizárólag az ügyvezető engedélyével kerülhet sor.

A tárolt felvételekhez hozzáférés csak biztonságos módon, és akként történhet, hogy az adatkezelő személye azonosítható legyen. A tárolt képfelvételek visszanézését és a képfelvételekről készített mentést dokumentálni kell. Adatkezelő a felvételek megtekintéséről, a felvétel megismerésének okáról, idejéről, a megismerő személyről jegyzőkönyvet vezet. Adatkezelő ezen jegyzőkönyvet elektronikus úton is nyilvántarthatja.

Jogsértő cselekmény észlelését követően a cselekményről készült felvétel tarolása és a szükséges hatósági eljárás haladéktalanul kezdeményezése felől intézkedni kell, egyben tájékoztatni kell a hatóságot, hogy a cselekményről képfelvétel készült.

 

  1. 4. Egyéb adatbiztonsági intézkedések:A rögzítő készülékben elkülönített merevlemezről fut az operációs rendszer és a rögzítésre került felvételek. A felvételekről külön biztonsági másolat nem készül/készül, amelynek tárolási ideje megegyezik az eredeti képfelvétel megőrzési idejével. A digitálisan rögzített felvételekhez külső hálózatról nem lehet hozzáférni.

 

  1. ÉRINTETTI JOGOK GYAKORLÁSA

 

  • Hozzáféréshez való jog

Az érintett jogosult személyes adatainak kezeléséről, a kezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, a megőrzési időtartam meghatározásának szempontjairól, a személyes adatait érintő adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól, a megtett intézkedésekről, az adattovábbítás jogalapjáról és céljáról, az adattovábbítás címzettjeiről, az érintett jogairól, a joggyakorlásról, a jogérvényesítés módjáról tájékoztatást kérni.

 

8.2. Adatkezelés korlátozásához (zárolásához) való jog

Az érintett az előbbi pontban részletezett eljárási szabályok alapján kérheti a felvétel zárolását – azaz, hogy Adatkezelő a felvételt ne törölje-, jogos érdekére történő hivatkozással 6 hónapon belül, azaz még az automatikus törlésen belül. A kérelem jogszerűsége és esetén az érintett felvételrész későbbi visszanézhetőségét biztosítani kell. Az érintett felvételrészt az Adatkezelő az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű feltüntetésével megjelöli, és annak az egyéb adatoktól elkülönített tárolását biztosítja.

A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását és a törlésnek nincs helye.

A zárolás tényét vagy ennek elutasítását – a megismerés okával, idejével, a megismerő személy nevével együtt - Adatkezelő szintén a jegyzőkönyvben köteles feltüntetni. Az érintett személyazonosságát köteles igazolni, azonban a felvételek kiadása további feltételhez (úgy, mint jogának vagy jogos érdekének igazolásához) nem köthető. Az érintett személyazonosságának igazolása után Adatkezelő a felvételeket a kérésnek megfelelően zárolja vagy kiadja.

Adatkezelő köteles kiadni a felvételeket abban az esetben, ha azokat bíróság vagy hatóság kéri. Adatkezelő azonban nem adhat ki olyan felvétel-másolatot, amelyek a kérelmezőn kívül más érintettek személyes adatait is tartalmazza.

A felvétel felhasználásának céljának meghatározását az Adatkezelő nem kérheti.

 

8.3. Betekintéshez való jog

Az érintett a képfelvétel keletkezésének időpontjától számított 3 napon belül kérheti, hogy a róla készült felvételekbe betekinthessen.

A kérelemről való döntésig az adott felvétel nem törölhető, így a kérelmet haladéktalanul el kell bírálni. A betekintést előre egyeztetett időpontban, a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül kell biztosítani.

Az érintett a felvételről abban az esetben kérhet másolatot, amennyiben más érintett személy jogait az nem érinti hátrányosan.

 

8.4. Tiltakozáshoz való jog

Az érintett jogosult az Adatkezelő képviselőjéhez címzett levélben vagy elektronikus levélben az adatkezelés ellen tiltakozni, amennyiben az adatkezelés jogalapja az Adatkezelő jogos érdeke. A kérelmet az érintett a 4. számú mellékletben szereplő nyomtatvány megfelelő kitöltésével is előterjesztheti.

A kérelemről az ügyvezető a beérkezésétől számított 25 napon belül dönt. A kérelem elutasítását Adatkezelő indokolni köteles, a döntés meghozataláig az adatot az Adatkezelő zárolja. Az adatkezelés elleni tiltakozás és az erről való döntés a képfelvétel automatikus törlését nem akadályozza.

 

  • Törléshez való jog

Az érintett kérheti, hogy a személyes adatait tartalmazó felvételt törölje Adatkezelő, ha adatkezelése jogellenes. A kérelemről az ügyvezető 25 napon belül dönt.

 

  • Érintetti jogok gyakorlására vonatkozó közös szabályok

A kérelmet az érintett személyesen vagy elektronikusan is benyújthatja. A kérelemről az ügyvezető dönt.

Amennyiben a kérelmet nem teljesíti, annak indokairól, valamint a kérelem elbírálásáról a benyújtástól számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül közérthető formában, az érintett erre irányuló kérelmére írásban, a kérelem elektronikus benyújtása esetén, elektronikus úton ad tájékoztatást. A kérelmet benyújtó személy személyazonosságát igazolni köteles személyazonosító okmányának bemutatásával. A kérelem elutasítását indokolni köteles.

Ha megalapozottan feltehető, hogy az érintett jogainak érvényesítése iránt kérelmet benyújtó személy az érintettel nem azonos személy, az érintett kérelmét az Adatkezelő a személyazonosságának hitelt érdemlő igazolását követően teljesíti. Adatkezelő jogos érdeke alapján 5 évig megőrzi. A benyújtott kérelmeket, az erre adott adatkezelői válaszokat a jegyzőkönyv részeként, ahhoz csatolva köteles Adatkezelő tárolni, a felvétel kiadásának tényét, a kérelmező személyazonosító adatait a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.

 

  • A jogorvoslat, az érintett jogérvényesítésének további lehetőségei

Az érintett személyes adatai védelméhez fűződő jogának megsértése és az ezzel kapcsolatos joggyakorlás kapcsán történt jogsértés esetén jogorvoslatért az Infotv. 23. §-ának rendelkezései szerint bírósághoz fordulhat.

Az érintett jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. 1530 Budapest, Pf. 5., ugyfelszolgalat@naih.hu) is bejelentéssel élni az Infotv. 22. §-ában foglalt rendelkezések szerint.

 

  1. Eljárás rend adatvédelmi incidens esetére

Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az azt felismerő személynek haladéktalanul jelentenie kell az ügyvezetőnek, aki az adatvédelmi incidenst 48 órán belül elektronikusan bejelenti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) felé az erre a célra kialakított elektronikus felület szerinti adattartalommal. Az adatvédelmi incidenst nem kell bejelenteni, ha valószínűsíthető, hogy az nem jár kockázattal az érintettek jogainak érvényesülésére.

Az ügyvezető az incidens tudomására jutását követően haladéktalanul megteszi azon technikai, szervezési intézkedéseket, amelyek az adatvédelmi incidens orvoslására, illetve az okozott hátrány enyhítésére alkalmasak. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően az érintettet megillető valamely alapvető jog érvényesülését lényegesen befolyásoló következményekkel járhat, az érintettet az adatvédelmi incidensről haladéktalanul tájékoztatni kell.

 

  1. Egyéb rendelkezések

Jelen szabályzat 2022. június 1. napján lép hatályba.

Jelen szabályzat rendelkezéseit az ügyvezető évente köteles felülvizsgálni, jogszabály-módosítás esetén a szabályzatot annak megfelelően módosítani.

Jelen szabályzat módosítására az ügyvezető jogosult

 

A KAMERÁK TELEPÍTÉSI HELYEI:

Az alábbi helységekben, területen vannak a kamerák elhelyezve: 

 

Kamera sorszáma

A kamera helye

A látószög iránya

 

Megfigyelés célja

Jogalapja

 

5.

 

Főbejárat

 

Az épület főbejárat

Utcai bejárat

 

 

Épületvédelem

 

Ráutaló magatartás és Adatkezelő jogos érdeke

 

1.

 

Bejárati ajtó

 

Helyiség főbejárat

Rácsos kapu

 

 

Épületvédelem

 

Ráutaló magatartás és Adatkezelő jogos érdeke

 

7.

 

Folyosó1

 

1.sz. folyosó

 

 

Épületvédelem

 

Ráutaló magatartás és Adatkezelő jogos érdeke

 

3. 

 

Folyosó2

 

2.sz. folyosó

 

 

Épületvédelem

 

Ráutaló magatartás és Adatkezelő jogos érdeke

 

4.

 

Folyosó3

 

3.sz. folyosó

 

 

Épületvédelem

 

Ráutaló magatartás és Adatkezelő jogos érdeke

 

2.

 

Folyosó4

 

4.sz folyosó

 

 

Épületvédelem

 

Ráutaló magatartás és Adatkezelő jogos érdeke

 

 

 

 

 

 

 

BOXCITY Kft.

1064 Budapest, Podmaniczky utca 57. II. em. 14.

☎️ +3630 302 8515

 info@boxcity.hu

www.facebook.com/boxcitykft

A tárolási egység címe:

1143 Budapest, Ilka utca 29

GOOGLE térkép

 

 ÁSZF - Feltételek 

FRÍSSÍTVE 2023-06-01. BOXCITY Kft. Minden jog fenntartva!